(English follows Japanese) 

九州大学  情報基盤研究開発センター  研究用計算機システムニュース     No.570
                                                                 2024.09.20

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 情報基盤研究開発センター研究用計算機システムWWWホームページ
        https://www.cc.kyushu-u.ac.jp/scp/
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1.玄界の本運用の利用申請について

2024年10月1日(火)より、スーパーコンピュータシステム玄界の本運用を開始いたします。
本運用では計算資源・ストレージ等はすべて有償での利用となりますのでご注意ください。
本運用での利用申請は10月1日(火) 13時より利用申請ポータルで開始となります。

なお、試験運用は9月26日(木) 17時をもって終了となります。
それ以降は10月1日(火) 13時の本運用開始までスーパーコンピュータおよび利用申請ポータルへ
ログイン不可となりますのでご注意ください。

利用申請ポータルおよび利用方法ページのURLは以下になります。
 [利用申請ポータル]
 https://genkai-portal.hpc.kyushu-u.ac.jp/
 [玄界の利用方法]
 https://www.cc.kyushu-u.ac.jp/scp/system/Genkai/howto/

本運用での利用負担金および請求手続きについては以下URLをご参照ください。
 [利用負担金]
 https://www.cc.kyushu-u.ac.jp/scp/service/genkai_fee_list.html
 [請求手続き]
 https://www.cc.kyushu-u.ac.jp/scp/service/pay_fee.html

なお、利用申請および請求関連について、以下の点にご留意ください。
 ・当月付与のポイント購入申請は毎月以下の日時までで、それ以降の申請は翌月以降の付与となります。
    (1) 毎月23日
    (2) 23日が土日祝日の場合は直前の平日
 ・ポイントの有効期限は購入月を含めた6か月後の月末と年度末のいずれか早い日となります。
 ・ジョブ混雑等により消費しきれない場合でも、未使用ポイントの払い戻しはできません。
 ・ポイントを翌年度に繰り越すことはできません。
 ・システム全体で販売できるポイント量には限りがあるため、年度途中でポイント追加が不可となる場合があります。
 ・支払責任者は予算使用の権限を有する教職員を対象とします。
  学生の場合は、科研費等で自身の予算を持っていれば支払責任者として登録可能です。
 ・支払責任者情報や経理担当者情報をはじめ、申請いただいた内容については申請後の変更は不可となります。

また、試験運用中にご利用いただいていたプロジェクトおよびアカウントについては、
同じポータルアカウントで利用申請ポータルへログインし、継続したいアカウントを選択してストレージの追加購入(10月~翌3月等)を申請すれば10月以降も同じプロジェクトとアカウントでご利用可能です。
10月以降の利用申請をされない場合は9月26日(木)17時以降スーパーコンピュータへログイン不可となりますので、
必要なファイルは同日までに退避・移行していただけますようお願いします。
なお、利用申請ポータルへのログインは10月1日(火) 13時以降に可能となります。

ご不明な点等ありましたらお知らせください。 


[問い合せ窓口]
九州大学 情報統括本部 HPC事業室
 Mail: request(at)iii.kyushu-u.ac.jp ※(at)は@に置き換え 


(This is translated using the AI translator DeepL)

Kyushu University RIIT Supercomputer News  No.570 (2024.09.20)

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        RIIT Supercomputer System Web
        https://www.cc.kyushu-u.ac.jp/scp/
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1. Application for the use of the main operation of Genkai

The main operation of the supercomputer system Genkai will start on Tuesday, 1 October 2024.
Please note that all computing resources, storage, etc. will be used for a fee in this operation.
Applications for use of the system in this operation will be accepted from 13:00 on Tuesday 1 October at the Usage Application Portal.

Please note that the trial operation will end at 17:00 on Thursday 26 September.
Please note that after that you will not be able to log in until the full operation starts at 13:00 on Tuesday 1 October.

The URLs of the usage application portal and the usage instructions page are as follows.
 [Usage application portal]
 https://genkai-portal.hpc.kyushu-u.ac.jp/
 [How to use Genkai]
 https://www.cc.kyushu-u.ac.jp/scp/system/Genkai/howto/

For information on usage fees and billing procedures in this operation, please refer to the following URL.
 [Usage Contributions].
 https://www.cc.kyushu-u.ac.jp/scp/service/genkai_fee_list.html
 [Billing procedures]
 https://www.cc.kyushu-u.ac.jp/scp/service/pay_fee.html

Please note the following points regarding usage applications and billing.
 -The application for the purchase of points to be granted in the current month must be made by the following dates and times each month, after which the points will be granted in the following month.
    (1) 23rd of each month
    (2) If the 23rd is a Saturday, Sunday or public holiday, the weekday immediately before.
 -The points will expire at the end of the year 6 months after the month of purchase, including the month in which the points were purchased.
 -Points expire at the end of six months including the month of purchase or at the end of the financial year, whichever is earlier.
 -The points cannot be refunded for unused points, even if they are not fully consumed due to job congestion.
 -Points cannot be carried over to the following year.
 -The amount of points that can be sold throughout the system is limited, so points may not be added during the course of the year.
 -The payment manager must be a member of staff with the authority to use the budget.
   The amount of points sold throughout the system is limited, so points may not be added during the course of the academic year.
 -The information of the person in charge of payment and the information of the person in charge of accounting cannot be changed after the application has been submitted.

In addition, for projects and accounts that have been used during the trial operation, the same portal account can be used to apply for use of the portal,
If you log in to the usage application portal with the same portal account, select the account you wish to continue using and apply for additional storage (e.g. from October to the following March), you will be able to use the same project and account from October onwards.
If you do not apply for use from October onwards, you will not be able to log in, so please save or transfer the necessary files during September.

Please let us know if you have any questions. 


[Inquiries to:]
HPC Working Group, Information Infrastructure initiative, Kyushu University
 Mail: request(at)iii.kyushu-u.ac.jp *(at) is replaced by @.